27 Temmuz 2012 Cuma

DIY: Kareli Kalemlik

Merhaba Sevgili Blogger Takipçileri,
Iki gündür buralarda değildim. Ama neyse ki şimdi sizlerleyim. Ramazan'ın  8 orucunu tuttuğum bugün sizlere geçen sene Derya Baykal'ın programından görüp yaptığım bi kalemliği göstermek istiyorum. Vee sizler için nasıl örüldüğünü resimledim.. Bu arada hava çok sıcak :( Allah'ım bu sıcakta orucunu tutan herkese kolaylıklar nasip etsin inşAllah.. Gelin kalemliğe bi bakın nasılmış :)

Işte bu kalemlik benim çok hoşuma gitmişti. Hemen yaptım .. Okulda bile kullandım ve arkadaşlarım da çok beğenmişlerdi :) Rengini o zaman seçmiştim ama şimdi olsa biraz daha koyu renkler kullanırdım sanırım. Bir de yanında fermuar tutacağı -fermuar süsü mü deseydim acaba- var.. Onu da rastgele yapmıştım :)







Bu da yakından çektiğim bi fotosu.. Aslında yapımı da çok kolay hiç ipi koparmadan ördüm.













Ben burada gösteriyorum nasıl örüldüğünü ama önceden ördüğüm için şu an küçük bi motif olarak anlatıcam..
Bunu bi üst resimdeki gibi dört kare olarak örücem ama siz istediğiniz kadar büyültebilirsiniz..
İlk olarak 16+3 zincir çekiyoruz..









Ve şimdi de resimdeki gibi yapıyoruz. 8 zinciri örücez..















Burda renk değiştirirken dikkat edilmesi gereken bi şey var. Pembe ipin 8. sini bitirmeden beyazı çekiyoruz. Resimden anlaşılıyordur umarım...











Bu arada beyazı örüyorken pembe ip altta gidecek.














Şimdi ilk sıramız bitti ve ikinci sıraya geçiyoruz. Yine burda da pembe ipi yukarı çıkarıp alttan geçiricez..













Söylediğim gibi pembe ip alttan geçiyor.














Yine ip değiştirmeye geldiğinde sonuncuyu tam örmeden diğer ipi çekiyoruz..













Ben bir kareyi yaparken 8 zincirle yaptığımdan dolayı 3 sıra yaptım. Son sırayı bitirince diğer renkle başlıyoruz. Pembe ipe geçince 3 zincir çekicem..












Buyrun böyle devam edicez.. Çok kolay bi model.. İster kalemlik, ister çanta hatta telefon kılıfı bile yapabilirsiniz.. Hadi kolay gele :) Hobiyle Kalın.. Mutlu Kalın... Hayırlı Ramazanlar :)











3 yorum:

  1. ayyyy bu fıstık 96 doğumlu ve neler neler yapmış bööyle :) seni resmen geleceğin ışığı seçiyorum tatlım :*

    YanıtlaSil
  2. Çok şeker bir kalemlikmiş de yapması baya zahmetli :)

    YanıtlaSil
  3. çok teşekkür ederim :) Liv Layf aslında zahmetli değil basta zorlanıyosun sonra zaten alışıyosun :)

    YanıtlaSil