19 Ocak 2017 Perşembe

Okuyorum: Şeker Portakalı - José Mauro de Vasconcelos

Selamlar!
Kitap okumaya devam :)

---

Okuduğum kitap:
Şeker Portakalı.



Brezilyalı yazar José Mauro De Vasconcelos yazmış.
Kitabın arkasında 12 günde yazıldığından bahsediliyor.
Öğretmenlerin mutlaka okuması gereken bir kitap olduğunu düşünüyorum.
Çünkü bir çocuk ne düşünür, nasıl düşünür sorularına yanıt bulabileceğiniz
bir kitap diye düşünüyorum.

---

Zeze'nin saf duyguları çocuksu ama 
bir yetişkin gibi.

---


ekşisözlük'te arama yaparken denk geldiğim entry..

---



Ve işte kitaptan alıntılar:

* Uyuyalım. İnsan uyudu mu her şeyi unutur.

* "Daha çok anlat." dedim.
"Hoşuna gidiyor mu?"
"Çok. Elimden gelse seninle sekiz yüz elli iki bin kilometre
 hiç durmadan konuşurdum."
"Bu kadar yola nasıl benzin yetiştiririz?"
"Gider gibi yaparız."

* Kimseden hiçbir şey beklemiyorum.
Böylece hayal kırıklığına da uğramamış oluyorum.

* Masalın nerede bittiğini, hayatın nerede başladığını fark edemiyorum. Bazen
suratıma garip bakıyorlar, o zaman
uyanır gibi oluyorum.

* "Ağlama yavrum." dedi. "Hep böyle duygulu bir çocuk
olarak kalacaksın, pek çok ağlama fırsatı bulacaksın hayatta."

* Belki bütün suç elektrik şirketinin kestiği ışığın yerini almış gaz lambasının
ölgün ışığındaydı. Belki...

* Çocuk yüreği unutur ama affetmez.


---


Takip için:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder