5 Şubat 2014 Çarşamba

Ağlayan Kek ve Tuzlu Kurabiye (Bol Resimli)

Selam okuyucu ;)
Bu sefer yemek tarifleriyle geldim.

Misafir gelecek..
Annem misafirliğe gitti..
Evde yalnızım..:(
Ve,
yaklaşık 4 saattir ayaktayım :((

Neyse sizin için resimledim yaptıklarımı :)

Buyrun ilk tarifimiz Ağlayan Kek.

Malzemelerle başlayalım:

Kek için
- 4 yumurta
- 3 kahve fincanı toz şeker
- 3 kahve fincanı un
- 2 yemek kaşığı süt
- 1 paket kabartma tozu
- 1.5 yemek kaşığı kakao
Üzerine: 1 sb. süt

Çikolata Sos için
- 1.5 su bardağı süt
- 1 su bardağı toz şeker
- 1.5 yemek kaşığı kakao
- 1 yemek kaşığı un

Krem Şanti
- 1 paket krem şanti
- 1 su bardağı süt

Eveeeet.. Malzemeler bu kadarcık :)
Şimdi gelelim yapımına..

Şeker ve yumurtaları çırpıyoruz önce..


Şekeri ben bu ölçüyle aldım. Biliyorum hepinizin
annesinde var bu fincanlardan, çeyizinden hani ;)


Sonra geri kek için geriye kalan
bütün malzemeleri
katıp, çırpıyoruz.
 Aşağıdaki gibi akışkan bir kek hamuru
elde ediyoruz.
Borcama döküyoruz sonra..


Doooğru fırına :) 170°C fırında 
20-25 dk. pişiriyoruz.


Çıkarıp soğuttuktan sonra
hani üzer için 1 bardak süt demiştik ya..
Hah işte onu döküyoruz üzerine.


Krem şantimizi 1 bardak su ile
çırpıyoruz. 2 ya da 3 dk. çırpmak
kafi :)


Daha sonra çikolata sos için
tüm malzemeyi puding kıvamına gelene dek
pişiriyoruz. Piştikten sonra soğutmalıyız
ki krem şantiyi eritmesin.


O soğurken biz krem şantimizi
kekimizin üzerine yayabiliriz.


En son sosu da en üste döküyoruz.
Vee eğer istersek hindistan 
cevizi ile de süsleyebiliriz.
Servise hazır :)
Afiyet olsun..


Şimdi de tuzlu kurabiyeye geçelim.
Bu daha basit keke göre :)
Malzemeler gelsinnn: 

- 2 yumurta (birinin sarısını ayırın)
- 3 yemek kaşığı yoğurt
- 125 gram margarin
- Yarım su bardağı sıvı yağ
- 1 paket kabartma tozu
- Tuz 
- Aldığı kadar un
Üzerine: susam

Unu katmadan önce bütün malzemeyi karıştırıyoruz.
En son unu kulak memesi kıvamını 
elde edene kadar
katıyoruz.

Sonra elimizle istediğimiz şekilleri
verebiliriz. 
İşte ben bunları yaptım :) 
Yumurta sarısını sürüp susam
döküyoruz.
180°C fırına gönderiyoruz.
Vee pembeleşmesini bekliyoruz


İşte onlar da hazır efenim :)
Turuncu turuncu ne güzellerr :)


 Evet efenim bu kadar hepsi.. 
Yoruldum hadi dinleneyim biraz :)
Şimdi gelir misafirler :))

Haa unutmadan..
Bunu da hakettim bence ;)


Hadin byby :)
Hobiyle Kalın.. Hobimsiyle Kalın..











                  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder