1 Ekim 2017 Pazar

Okudum: Bir Çay Kaşığı Toprak ve Deniz/Dina Nayeri

Selamlar!

Yeni biten kitabımla geldim size <3 Yazın başında başlayıp yarım bıraktığım kitap olur kendisi. Başlarda öyle sıkıcı geldi ki neden öyle oldu bilmiyorum. İran'dan bahseden bu tarz romanları seviyorum. İran'a olan ilgimden değil, oradaki sözde müslüman insanların masum insanlara neler çektirdiğini merak ediyorum. Daha önce de bu tarzda farklı bir roman okumuştum: Mevsim Hep Sonbahar. O da çok güzel bir romandı.


Bu romana yaz başında başlamıştım fakat başlarda çok akıcı bulamadım. Aslında konusu merak uyandırıcıydı ama sanırım çeviriden kaynaklanan bir şeydi okuyamayışım. Birkaç defa denedim devam etmeyi, olmadı. Çevrilen cümleler çok anlaşılır değildi. Konusunu sevdim, ama mutlaka okunmalı diyebileceğim bir kitap değil. Antalya'da kitap fuarından, sanırım Ekim 2017'de almıştım. Okunacak başka kitaplarım olduğu için ancak vakit bulup başlayabildim. Fuar'da çok güzel kitaplara denk gelirdim, bu kez istediğimi bulamadım. Geçen yıl Mevsim Hep Sonbahar'ı şans eseri alınca bunu da öyle olur sandım. Özellikle kapak çok ilgimi çekmişti hatta ön kapağında yazan "..." sözüne kandım biraz da... Yine de ben kendimce bir şeyler buldum kitapta. Keşke daha akıcı olsaydı...
Biraz da konusundan bahsedeyim. Kitapta ikiz kız kardeşlerden Saba Hafezi'den ve onun acıklı yaşamından bahsediliyor. Ben sürekli Mehtap'ın da bir yerlerden çıkmasını bekledim kitap bitene kadar. Bu kısmı beni aldı, yani çok hoşuma gitti bu his. Birçok yerde Saba'nın ikiz kız kardeşi hakkında kendi uydurduğu hikayeler bulunuyor. Buralarda sıkıldım çünkü gerçek olmadığını, hepsinin Saba'nın uydurmaları olduğunu bildiğim için o kısımların hızlı geçmesini istedim.


Roman biraz müslüman karşıtı ifadelere yer vermiş. Yani yazar hikayedeki babanın ve annenin Hıristiyan oluşundan ve annenin aktivist hareketlerde bulunuşundan bahsettiği için müslümanlığa karşı olduklarını yazmış. Ya da ben mi böyle anladım bilmiyorum... Mesela bi yerde Bahar Hafezi'nin kızının başındaki çarşafa kızdığından ve evde örtünmemesi gerektiğinden bahsediyordu ve bu çok sert bi şekilde söylenmişti. Neyse buralar beni çok rahatsız etmedi çünkü genel hikayeyle ilgileniyorum.


"Mutlaka alınıp okumalı mıyım?" diye sorarsanız bence "Hayır". Güzel vaktinizi daha faydalı ve daha okunası kitaplara ayırın derim. Ben sırf yarım kaldı bitireyim diye okudum. Çünkü eğer evde bitirmesem valizime 500 sayfalık bir fazlalık alıp Antalya'ya öyle dönecektim :D O yüzden bitirdim, biraz komik bi durum ama olsun, sonuçta bitti.
Bu yaz 6 kitap okudum. Yakında onların yazısını da hazırlarım. Hepinizi seviyorum.

☺ Menekşeler Atlar ve Oburlar'ı okurken son 30 sayfa kala Liseden Arkadaşlar'a başladım, çok güldürmeli tavsiye kitap. Bitirince onların yorumunu da girerim.

Hacer,
Mutlu kalın.












13 Eylül 2017 Çarşamba

Pizza Tarifi

Selamlar! Hadi yaz bitmeden mutfakta bişeyler yapalım :) Bizde genelde böyle oluyor. Tam tatil bitecekken aklımıza hamurişi geliyor. Gitmeden bunu da yapalım, şunu da yiyelim, tüh onu yapmayı unuttuk falan...
Neyse gitmeme 5 gün kala pizza yapalım dedik. Düşündüm ki uzun zamandır da blogda yazmamışım, hazır mutfaktayız, hemen paylaşmalıyım :D


Çok güzel görünüyor değil mi?
O zaman malzemelere geçelim.


Hamuru için:
♥ 4 su bardağı un
♥ 1 çay bardağı sıvıyağ
♥ 1 paket instant maya (10 gr)
♥ Tuz
♥ Ilık su
Hamurumuz yarım saat kadar beklemeli.
Çünkü kabaracak.

Ve diğer malzemeler:


☺ İstediğimiz miktarda beyaz peynir ve kaşar peynirini
rendeliyoruz.


☺ Marketlerde 350-400 grlık mantarlar paketlenmiş olarak oluyor.
O paketin 3/4 ünü kullandım ben.


☺ Doğradığımız sosisler ve zeytinler.


☺ Yeşil biberi de bu şekilde doğruyoruz.


Küçük bir tavada domates sosumuzu ya da salçamızı
suyla ve biraz sıvıyağla ocakta pişirip tavaya yaydığımız hamurun
üzerine bu şekilde sürüyoruz.


Sonra malzemelerimizi ekliyoruz.
En alta peynir, üzerine biber,


mantar,


ve sosis ve zeytin parçaları.
Kalan sosu da üzerine gezdirip,
190° fırında 30-35 dakika pişiriyoruz.



Afiyet olsun herkese♥






5 Eylül 2017 Salı

Kitap/Film Listem (2017/2018)

Selam Okuyucu!
Bir yaz mevsiminin daha sonuna geldik. Öğrencilik hayatımın -tabii bu yıl herhangi bir dersten kalmazsam- son yaz tatilini de evde pinekleyerek geçirdim. Hunharca gezen, tatil yapan, bir festivalden diğerine koşan, habire düğün selfiesi paylaşan arkadaşlarımı sessiz bir şekilde izledim :D Neyse ki yaz mevsimini pek sevmediğim için serin serin evde oturmak çok da zor olmadı benim için. Ama bitti! Yine hiç bitmeyecekmiş gibi başlayan yaz tatili bitti...
Tabii ki ben de 3 buçuk ay boş zamana sahibim diye yatmadım. Kendimce hobisel şeylerle uğraşarak zamanımı doldurmaya çalıştım.
Biraz kitap okudum, keşke daha fazla okusaydım.
Milyor tane şey ördüm yine:D 
Dengesiz beslendim, harika değil mi? -yazarken cips yemek-
Uyku düzenimi bir türlü ayarlayamadım:D
2 hafta sonra hızlı geçecek bir eğitim öğretim yılına başlıyorum. Hızlı geçeceğine inanıyorum çünkü kpss öğrencisiyim:D Daha fazla açıklama yapmaya gerek yok sanırım:D Ayrıca son sınıf olmak da artı bir yoğunluk katacak; sunumuydu, stajıydı, ödeviydi derken.
Her ne kadar yoğun bir yıl geçireceğimi bilsem de ben yine kitap/film listemi hazırladım. Hepsini tamamlayabileceğimden emin olmamakla birlikte uzun bir liste çıkardım. Bu yıl yünlerimi de yanıma almayacağım için vaktimi değerlendirecek iki güzel alternatif tabii ki kitaplar ve filmler olacak:)
Düşündüm ki belki arasında izlemek isteyeceğiniz filmler, okumak isteyeceğiniz kitaplar olabilir, o yüzden aşağıda bırakıyorum listeyi. Önerilere de açığım bu arada♥ Listeme katkıda bulunabilirsiniz.

Film Listem
☺ Triangle (Fantastik)
☺ Mr. Nobody (Dram)
☺ Pi'nin Yaşamı (Macera)
☺ A Separate (Dram)
☺ Inception (Bilim-Kurgu/Aksiyon) ✔
☺ Schindler's List (Biyografi/Dram)
☺ Catch Me If You Can (Biyografi/Dram/Suç)
☺ The Pursuit of Happiness (Biyografi/Dram)
☺ Genius (Biyografi-Einstein)
☺ Truman Show (Komedi)
☺ Umut Işığım
☺ Hangover
☺ Side Effects

Kitap Listem
☻ Menekşeler Atlar Oburlar ✔
☻ Momo
☻ Muhtelif Evhamlar Kitabı
☻ Yabancı-Albert Camus
☻ İçimizdeki Şeytan
☻ Dönüşüm
☻ Şahane Hatalar
☻ Tutunamayanlar
☻ Fakat Müzeyyen Bu Derin Bir Tutku
-bu kitabı okudum ama tekrar okumak istiyorum-
☻ İstanbul Hatırası
☻ On Küçük Zenci
☻ Her Temas İz Bırakır
☻ Çocukluğun Soğuk Geceleri
☻ Yaza Yolculuk
☻ Bir Uzay Efsanesi
☻ Kedi beşiği
☻ Bülbülü Öldürmek
☻ Yüzyıllık Yalnızlık
☻ Süper İyi Günler
☻ Kitap Hırsızı
☻ Aynı Yıldızın Altında
☻ Liseden Arkadaşlar ✔
☻ Aşk ve Gurur
*2 tane de çocuk kitabı yazıyorum, çünkü çok güzeller:
☻ Oz Büyücüsü
☻ Mor Fil

Tabii bu kadar fazla kitabı okuyamam ama çabalarım :) Zaten bir de kendimce öncelik sırası yaptım. O yüzden kalanlar beni çok üzmez;)

Hızlı bir yazı oldu, bir fotoğraf yükleyemiyorum -üzgün surat-

Kendinize iyi bakın! Mutlu kalın :*
Hacer
Edit: +1 kitap "Bir Çay Kaşığı Toprak ve Deniz" ✔
+1 film "The Bucket List"














20 Temmuz 2017 Perşembe

Amigurumiye Başlayacaklara Tavsiyeler

Merhaba arkadaşlar :)
Pek çoğunuz mutlaka sosyal medyada denk gelmişsinizdir amigurumi oyuncaklara. Tabii ki o oyuncakları gördükten sonra "Aaa! Nasıl yapılıyor?" sorusu hemen arkasından gelir. Ben de bu yüzden amigurumiye başlamak isteyenlere küçük önerilerde bulunmak istedim :)

21 Haziran 2017 Çarşamba

Okudum: Uçurtma Avcısı/Khaled Hosseini

Hey!
Yaz tatili=boş zaman=bol kitap

Kitaba puanım 10/10 !

Tatilimin ikinci kitabını bitirdim! Öyle etkileyici bir kitap ki. En sevdiğim kitaplar listesinde ilk 5e rahat girecek türden. Hiç beklemediğim sayfalarda, hiç beklemediğim olaylar. O kadar sürükleyici, o kadar içimizden birer parça koparıcı :)

Kitabın arkasında zaten çok güzel anlatılmış, eğer arkasındaki yazıya çok önem veren biriyseniz gerçekten orası bile etkileyici.


"Emir ve Hasan, Kabil'de monarşinin son yıllarında birlikte büyüyen iki çocuk... Aynı evde büyüyüp, aynı sütanneyi paylaşmalarına rağmen emir'le Hasan'ın dünyaları arasında uçurumlar var: Emir, ünlü ve zengin bir iş adamının, Hasan ise onun hizmetkarının oğludur. Üstelik Hasan, orada pek sevilmeyen bir etnik azınlığa, Hazaralara mensuptur. Çocukların birbiriyle kesişen yaşamları ve kaderleri, çevrelerindeki dünyanın trajedisini yansıtır.
Sovyetler işgali sırasında Emir ve babası ülkeyi terk edip California'ya giderler. Emir böylece geçmişinden kaçtığını düşünür. Her şeye rağmen arkasında bıraktığı Hasan'ın hatırasından kopamaz.
Uçurtma Avcısı arkadaşlık, ihanet ve sadakatin bedeline ilişkin bir roman. Babalar ve oğullar, babaların oğullarına etkileri, sevgileri, fedakarlıkları ve yalanları... Daha önce hiçbir romanda anlatılmamış bir tarihin perde arkasını yansıtan Uçurtma Avcısı, zengin bir kültüre ve güzelliğe sahip toprakların yok edilişini aşama aşama gözler önüne seriyor.
Uçurtma Avcısı'nda anlatılan olağanüstü bir dostluk. Bir insanın diğerini ne kadar sevebileceğinin su gibi akıp giden öyküsü..."

Gerçekten harika, muhteşem bir olay dizisi... İki arkadaş arasındaki sevginin -tek taraflı da olsa- ne kadar büyük olabileceği beni çok şaşırttı. Bu kadar olmamalı dediğim kısımlar oldu. Mesela Emir'in kimseye söyleyemedikçe içinde büyüttüğü, şahit olduğu olay öyle acı ki... Kitapta pek çok yerde içim acıdı, sanki yüreğimden bir parça koparıp aldılar. Hasan ile babası evden giderlerken öyle üzüldüm ki bir an kitaba girip bütün olayları değiştiresim, her şeyi anlatasım geldi. Sanırım 4 yerde gözümden yaş akmıştı.


Uçurtma Avcısı, iki defa ödül kazanmış, Bestseller listesine girmiş bir kitap. Okurken sürekli acaba filmi var mıdır, yoksa mutlaka yapılmalı diye düşündüm sürekli. Biraz önce baktım 2007'de yapılmış film. Kitabı okuyup filmi izleyince insanlar genellikle filmi beğenmezler :) Çok kararsızım izleyip izlememek arasında... 7.6  IMDb puanı almış. İzlemekten vazgeçtim, birkaç kötü yoruma denk geldim, büyüsünü bozmayayım kitabın :) Ama izleyen olursa ya da izlemiş olanlar yorumda belirtebilir :)

"Yeniden iyi biri olmak mümkün."

Kitabın sonun mutlu mu bitti mutsuz mu emin değilim. Bana göre mutsuz bitti. Hatta kitabın ortalarında bitti... Kafama yedim sanki o darbeyi, sonra da toparlanamadım.


Anlatamıyorum kitabı, öyle güzel işte :) Mutlaka ama mutlaka okumanızı tavsiye ederim. Özellikle de benim gibi Doğu'yu anlatan kitapları seviyorsanız.

---

Şimdi Bir Çay Kaşığı Toprak ve Deniz adlı yeni bir kitaba başladım. Antalya'da fuardan almıştım çok uygun bir fiyata. Bu da İran'ı anlatan bir kitap. Daha önce de Mevsim Hep Sonbahar adlı İran ile ilgili bir roman okumuştum. O da çok güzeldi gerçekten. Tavsiyeler arasında :)

---

Diğer tavsiye romanlar:

Kürk Mantolu Madonna-Sabahattin Ali
Aşk-Elif Şafak
Leyla'nın Evi-Ö. Zülfü Livaneli

---

Size iyi okumalar♥
Kaçtım ben:)















15 Haziran 2017 Perşembe

Okudum: Aşka Yolculuk 1/Veysel Karani

Selamlar! İnternetten pek fazla kitap almazdım, hatta sadece bir arkadaşım alıyorken ben de sipariş etmiştim. Bir gün internette kitaplara ve fiyatlarına bakarken denk geldim. Dini kitap okumak nedense çok ilgimi çekmezdi. Daha doğrusu tarihi kitaplar beni sıkıyor. Belki daha önceden dini bir kitap okumadığım için bana tarihi geliyordu, bilmiyorum. Ama bu kitabı almak istedim. Üzerindeki yazıydı asıl dikkatimi çeken ve bende merak uyandıran şey:

Allah, annesini mutlu edene Peygamber'in hırkasını giydirir.


11 Haziran 2017 Pazar

İzledim: Evim Sensin, İkinci Şans

Selamlar!
Yine filmle geldim. Aslında bunları izleyeli bayağı oldu ama yazmak şimdiye kaldı :) Listemdeki bir sürü filmden sadece 2'sini bırakıyorum buraya.. Umarım sizin için faydalı olur :)

---

Bu 2 filmin biri Özcan Deniz'in klasik filmi Evim Sensin -eminim birçoğunuz izlemiştir-, bir diğeri de Özcan Deniz'in alışık olduğumuzun dışında bir filmi olan İkinci Şans. Hadi bakalım :)

---

31 Mayıs 2017 Çarşamba

Amigurumi: Örgü Oyuncaklar

Merhaba!
Yaz tatilinden sesleniyorum:D
Okul bitti, sonunda daha rahatım. Ve daha eve döneli 2 gün olmasına rağmen hemen bir kedi ördüm. Çok güzel oldu bence. Zaten şu anda pek çok kişi örüyordu. 
- Bu arada oyuncakları satıyorum, isteyenler hobimsiblog instagram sayfamdan DM atabilir:) -

27 Nisan 2017 Perşembe

İzledim: Limitless (Limit Yok)

Tür: Bilim-Kurgu, Gizem
Yapım: 2011/ABD
Süre: 1 saat 45 dakika
IMDb: 7.4
Oyuncular: Bradley Cooper, Anna Friel
Trailer: Limitless
---
Merhabalar!
Yine bir filmle karşınızdayım:) Bu kez gizemli bir film izledim. Bir bilim-kurgu.. Aslında bu tür filmleri çok sevmeme rağmen pek bulamıyorum. Ya da beklentimi karşılamıyor. Limitless da izlenecekler listemdeydi uzun bir süredir. -Tavsiyelere açığım bu arada:)-

7 Nisan 2017 Cuma

Yeni Seriye Başladım: Black Mirror

Selam canlar!
Vizeler bitti yeniden doğdum:) Uzun zamandır izlemeyi planladığım Black Mirror'a başladım. Şimdiden 2 bölüm izledim bile. Zaten dizi 3 sezon 3'er bölüm.. Ama ben böyle gerçekleri insanın yüzüne çarpan bir dizi görmedim. Teknolojinin bu kadar hayatımızın içine girmesinin ilerde neler getireceğini izliyoruz resmen! "Ne için yaşıyoruz?" dedirtiyor insana... Gerçekten film kalitesinde bir dizi olmuş. Şimdilik bu kadar yorum yapabiliyorum ama bitirince hakkında uzunca bir post yazmayı düşünüyorum.
---
Bu arada biliyorsunuz benim favorim her zaman Prison Break! Ve evet 5. sezonla tekrar karşımızda:) İlk bölümü izledim ama zaten dehşet bir şey beklemiyordum. Yani ilk bölüm kim, nasıl, nerede gibi olmuş. Tüm 8 yılın bir özeti gibi.. Ama ben yine de çok beğendim. Onunla ilgili de bir post gelecek:)
---
Şimdilik bu kadar! Hepinizi öpüyorum!

24 Mart 2017 Cuma

İzledim: Ted, Yes Man, La La Land

Selam!
Geçen haftalarda Antalya'daki yağışlı bahar havası nedeniyle tüm hafta sonu yurtta vakit geçirmeye çalışmıştım. Bilenler bilir, yurtta vakit geçirmek için yapılan şeylerden biri de film izlemek.. En azından benim için :) Aslında boşken yapacak çok şeyim oluyor benim. Eğer iplerim yanımdaysa zaten can sıkıntısı çekmem ama hava o kadar kapalı ve kasvetliydi ki insanın canı öylece oturmak istiyordu :( Bunlar dışında bir de kitaplar var tabi. 6 kişilik odada ne kadar okuyabilirsen. Üşenmeyip çalışma odasına gidersen fazlaca okuyabilirsin :)
Her neyse nasıl sıkıldıysam artık 2 film ardarda izledim, 1 tanesini de -La La Land- arkadaşım istediği için ertesi gün birlikte izledik. Şimdi gelelim filmlere, sırasıyla yazıyorum :)

---

Film 1: Ted
Tür: Komedi
IMDb: 7/10
Süre: 1 saat 46 dakika
Yapım: 2012/ABD
Oyuncular: Mark Wahlberg, Mila Kunis
Trailer: Ted

22 Mart 2017 Çarşamba

Okudum: Gökyüzünde Yıldızlar Parladıkça

Mirriiibiii :D
Yeni bitirdiğim kitabımla karşınızdayım dostlar♥ Yukarıda da ismini gördüğünüz gibi Gökyüzünde Yıldızlar Parladıkça isimli kitabımı baya uzun bir süre okudum. Çünkü ince kitaplar okumaya alıştığım için kalın romanarı bitirmekte zorlanmaya başladım ve tek neden de bu değil :) Kitap başlarda biraz sıkıcı geldi bana, bıraktım okumayı, yeniden başladım, bıraktım, yen.... derkeeeen kitabı bitirmiş bir şekilde buldum kendimi.

11 Mart 2017 Cumartesi

3 Mart 2017 Cuma

DIY: Konserve Kutusundan Kalemlik Yapımı

Selamlar!
Uzun zamandır DIY projesi yapmamıştık:) Çoook basit bir uygulamayla marketten aldığım konserve mısırın teneke kutusunu kalemliğe dönüştürdüm.
---
İhtiyacımız olan malzemeler:
- Konserve teneke kutu
- Akrilik boya
- Sünger

2 Mart 2017 Perşembe

İzledim: Intouchables (Can Dostum)

Selamlar :)

Evde olduğum için şu sıralar daha çok yazmaya vaktim oluyor. Bu sefer bir filmle geldim size. Aslında uzun süredir izlemeyi düşünüyordum ama fırsat bulamıyordum. Geçen gün Antalya'dan gelirken otobüsteki filmlere bakarken buldum ve hazır yoldayım izleyeyim bari dedim :)

27 Şubat 2017 Pazartesi

Okudum: Otomatik Portakal (Anthony Burgess/A Clockwork Orange)

Selamlar!
Yarıyıl tatilinde bitirdiğim kitabımı göstermek istedim size :) Ben okurken başlarda çok sevemedim ama sonradan gerçekten çok güzel bir kitap olduğunu farkettim.

"Eee, ne olacak şimdi ha?"


25 Şubat 2017 Cumartesi

14 Şubat 2017 Salı

Örüyoruz: Amigurumi

Selamlar :)
Uzun zamandır hobisel post atmıyordum. Kendime yeni bir hobi edindim: Amigurumi. Aslında eskiden de minik minik tatlış oyuncaklar yapmaya çalışıyordum ama teknikleri pek bilmediğim için kafama göre artırma eksiltme yapıyordum ve sonuç çok güzel olmuyordu :( Ama yılmadım dostlar :D Siz de deneyin, olmazsa bir daha deneyin, olmadı yine, yine, yine deneyin.. Ama bi yerden sonra da olmuyosa olmuyodur, çok zorlamanın anlamı yok bırakın da işi yapabilenler yapsın sdjhsjhdf Şaka yapıyorum :) Mesela Meryemcim bunu okuyorsa eğer ve yapmak istiyorsa el becerisi olmadığını düşünmesin, kendi yaptığı saçma sapan bir uzaylı tipli bebik ona piremses gibi görünecektir :D Bana güvenebilir♥

27 Ocak 2017 Cuma

İzliyorum: Forrest Gump

Selamlar:)
Film izlemeye de devam ediyorum, özellikle vize final haftaları sırf ders çalışmaya vaktim kalmasın diye günde iki film izlediğim zamanlar oluyordu :D Ama çok şükür kalmadan veriyorum dersleri (okuyucular burda maşallah diyordu galiba).