14 Şubat 2017 Salı

Örüyoruz: Amigurumi

Selamlar :)
Uzun zamandır hobisel post atmıyordum. Kendime yeni bir hobi edindim: Amigurumi. Aslında eskiden de minik minik tatlış oyuncaklar yapmaya çalışıyordum ama teknikleri pek bilmediğim için kafama göre artırma eksiltme yapıyordum ve sonuç çok güzel olmuyordu :( Ama yılmadım dostlar :D Siz de deneyin, olmazsa bir daha deneyin, olmadı yine, yine, yine deneyin.. Ama bi yerden sonra da olmuyosa olmuyodur, çok zorlamanın anlamı yok bırakın da işi yapabilenler yapsın sdjhsjhdf Şaka yapıyorum :) Mesela Meryemcim bunu okuyorsa eğer ve yapmak istiyorsa el becerisi olmadığını düşünmesin, kendi yaptığı saçma sapan bir uzaylı tipli bebik ona piremses gibi görünecektir :D Bana güvenebilir♥

Neyse konudan uzaklaşmayalım. Ya da son kez uzaklaşalım çünkü yazı tipimi değiştirdim ama farketmediniz :'( Neyse tamam amigurumi diyoruzdu ;) İşte instagramdı, pinterestti derken bir dadandım bu işe aldı başını gitti. İnternette çok fazla ücretsiz pattern var, bulmanız zor olmaz. Sadece arama kutusuna "ücretsiz amigurumi patternları" ya da "free amigurumi patterns" yazmanız yeterli :) Tabi İngilizce bilmeniz de artı olacaktır sizin için. Çünkü her ne kadar çevirileri olsa da yabancı dilde yazılan patternlar daha açıklayıcı ve fazla...
Dediğim gibi ben de yaklaşık 1 yıldır bu hobiyle uğraşıyorum. Ve gerçekten çok fazla ilerleme kaydettim, hatta birkaç arkadaşım hediye etmek için satın aldılar :) Arkadaşa da satılmaz ki canooom aaa!! diyenlere bir cevap vermem gerekirse eğer amigurumiye başlayın diyorum :) O zaman anlayacaklardır :) Sabır isteyen, bol zaman ayırmanız gereken bir hobi. Araştırma yapmanız gereken bir hobi.


Bu tavşikler benim ilk aklımdan yaptıklarım. Yani çok gördüm ama belki de herhangi bir bilgim olmadığından, nereden nasıl araştıracağımı bilmediğimden pattern bulamadım ve kendim göz kararıyla yaptım. İp ve tığ bilgim de yoktu. Evde annemin ipleri ve tığıyla yaptım. O yüzden tığ çok inceydi, ip ise lif ipiydi yani bayağı ince.. Tavşiğim de yaklaşık 20 cm oldu♥ Sonrasında da yukardaki bayan tavşiği örmüştüm aynı ölçülerle.
Ve benden size küçük bir tavsiye: Eğer sürekli yapmak isterseniz, ufak bir not defterine ölçüleri not almak sizin için faydalı olacaktır. İster internetteki patternlar, ister kendi uydurduklarınız... Sadece küçük bir not defteri!









Bu da ilk kez patterna göre yaptığım ayıcıktı. Ama bak bana! Ölçülerini not almamışım^^











Bunu da arkadaşımın bebeğine doğum günü hediyesi olarak yapmıştım♥














Burada da levelimin 15796'e ulaştığını görüyorsunuz :P


İşte bu kadar!
Daha fazla şey yazmak, açıklamak isterdim ama üzgünüm..
Ama yaptıklarımı takip etmek isterseniz
işte adreslerim:

Sevgiyle♥




27 Ocak 2017 Cuma

İzliyorum: Forrest Gump

Selamlar:)
Film izlemeye de devam ediyorum, özellikle vize final haftaları sırf ders çalışmaya vaktim kalmasın diye günde iki film izlediğim zamanlar oluyordu :D Ama çok şükür kalmadan veriyorum dersleri (okuyucular burda maşallah diyordu galiba).


21 Kasım 2016 Pazartesi

Kitap: Aşk - Elif Şafak

merhabalar !
elif şafak'ın bu kitabını lisede de okumuştum
ve
çok beğenmiştim.
antalya'da sahaflar çarşısında dolaşırken gözüme takıldı.
"yau çok güzel kitap be! okumaya değer. aliim bunu ben" dedikten
sonra, 7 lira olduğunu da öğrenince kaptığım gibi kasaya :)
ikinci kez okudum ve yine yine yine hayran kaldım...
bitirdikçe tekrardan başlanılası bir kitap.

17 Kasım 2016 Perşembe

Geri Dönmeyenler

selamlar!
uzun zaman oldu yazalı, uzun zamandır da yazmak istiyordum..
hep mutlu yazıyorum,
hep bi üretim,
hep bi geri dönüşüm..
peki geri dönmeyenler?

10 Eylül 2016 Cumartesi

Kitap: Leyla'nın Evi

selamlar !
kitap okumaya devam.
arkadaşımın tavsiyesi üzerine aldığım bir
Livaneli kitabıdır Leyla' nın Evi.
ve ilk kez okuduğum Livaneli kitabı.
ben çok sevdim. 
kitap bir istanbul romanı.
çektiğim fotodan da anlaşılacağı gibi :)
ayracımı da kitaba uygun yaptım :)