22 Haziran 2020 Pazartesi

Kolları Büzgülü, Boyun Detaylı Midi Boy Elbise Yapımı

Selamlar efems!
Uzun zaman olmuştu... Tekrardan geldim ben! Nasılım, neler yapıyorum? Genellikle Instagram'da onlaynım :) Çok paylaşım yapıyorum. Blogumu da özlemiyor değilim tabii...
Beni bilenler bilir çok fazla hobim vardır :) Bazen hangisine yetişeceğimi şaşırıyorum hahaha
Bu aralar blog ve youtube için zaman ayırmaya karar verdim, evet tam da şu anda verdim bu kararı. Bir de öyle takılalım bakalım internette :)
Instagram'dan takip etmiyorsanız hala hemen bir link bırakıyorum: Hobimsiblog
Ve tabii Youtube da: Hobimsiblog Youtube
Küçük hatırlatmadan sonra gelelim bugünkü yazımın sebebine :) Bir elbise diktim birkaç gün önce ve nasıl yaptığımı fotoğraflarla anlatmak istedim. Daha önce herhangi bir dikiş kursuna gitmedim ama internette o kadar güzel anlatımlar var ki.. Birazcık makinadan anlıyorsanız hepiniz kolayca dikebilirsiniz. Kalıp işini de denedim ama ben baya zayıf olunca bazı kalıpların 34 bedeni de olmuyor bana :(( Ben de üzerime olan, kalıbını sevdiğim kıyafetlerimden kalıp çıkarmayı öğrendim birazcık. Böylece siz de kendi kıyafetlerinizi kullanarak yeni bişiyler yapabilirsiniz :)

Şimdi hadi bakalım nasıl bir elbise yaptım :)



İlk olarak, yukarıda gördüğünüz gibiönce kumaşımı aynı yönde önce ikiye, sonra tekrar ikiye olacak şekilde dörde katladım. Üzerine kalıbını beğendiğim bollukta olan bir tişörtümü ikiye katlayıp, kumaşın kat yeri olan tarafa yerleştirdim. 


Ve kenarlarından çizdim. Çizerken kol oyuğu için tişörtümün kolunu kaldırıp altından çizmeye devam ettim. Tişörtümü bel kısmından sonra genişleterek çizdim ki etek hafif bol dursun. Beli de çok dar yapmıyorum çünkü zaten en son lastik dikeceğiz oraya ve toparlayacak. Fermuara da gerek kalmayacak.
Çizerken dikiş payı bırakmayı unutmayın!


Kestikten sonra bu şekilde görünüyor. Keserken de alttaki kumaşı kaydırmamaya dikkat ediyorum. 


İki parçam da açtığımda bu şekilde ve ben ön parçayı kol oyuntusu ve boyun için tekrardan kesiyorum.


Yukarıda gördüğünüz gibi kumaşı katlayıp çok az koldan, biraz da boyundan aldım. Sonradan boyun kısmı kafamdan geçmeyince biraz daha fazla kestim. Siz ona dikkat ederseniz iyi olur.


Kol için; yine bir parça kumaşımı aynı şekilde dörde katlıyorum. Tişörtümün kolunu yukarıda gördüğünüz gibi üzerine yerleştiriyorum.


Elimin olduğu kısım benim işimin olduğu kısım. Yani bu ölçü benim işime yarayacak.


Tişörtümü katlayıp arkadan çiziyorum. 


Üstten birazcık büzgü yapacağım için başta geniş çizdim. Sonra eğimli bir şekilde kolu indim.


Bu şekilde kestim ancak benimki biraz dar olmuş. O yüzden biraz daha parça ekledim ben sonradan. Siz burda eğimli kısımdan sonra biraz daha uzatırsanız daha gebiş bir kol elde edersiniz. Umarım anlaşılır olmuştur :)


Şimdi kolumu açınca böyle oldu. Biraz önce demek istediğim bu. Üstte omzuma gelen parça, altta kol parçası. Kolu yanlara hafif fazla kesin demek istedim.


Büzgü için düz olan yeri düz dikiş yapıp tek ipini yavaşça çekiyorum ki büzgü oluşsun. 


Lastiği hem kollarına hem beline yapacağım için 3 parça kestim. Tabii kendi üzerimde rahat edecek şekilde ölçerek. 


Elbisemin ön ve arka yüzünü yüzleri birbirine bakacak şekilde yerleştirip düz dikişle birleştiriyorum ve kenarlarının ipleri çıkmasın diye zikzak dikişle geçiyorum.


Önce istediğim yere lastiği gerdirip iğneliyorum, sonrasında yanyana çift dikiş yapıyorum.



Boynuna sanki terziymişim edasıyla bir ilginç bişiy yapmaya karar verdim. Şimdilerle çok kıyafette gördüm bunu. Önden bağlamalı şerit. Ben de böyle uzun bir şerit yaptım.



Boynunun içine aynı şekilde kumaş kestim, tersten dikip çevirdim ve kıvırmış gibi düz bir görünntü elde ettim.




Uzun şeriti de boynun arkasına bu şekilde diktim.




 Bu kadar anlatabiliyorum fotoğraflarla, yine merak ettiğiniz şeyleri yorum olarak bırakabilirsiniz ya da instagramdan sorabilirsiniz :)
Birkaç detay fotoğraf daha bırakıp kaçıyorum :) Güzel projelerde görüşmek üzere :*

Boğaz kısmı

Bel kısmı





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder