30 Haziran 2020 Salı

20₺ Maliyetle Eteği Büzgülü Basit Yazlık Elbise Dikimi

Hellööö!
Yine ben!
Yine çokkk basit bir elbise dikimi göstermeye geldim. Eminim ki ilk defa dikecekler bile kolaylıkla yapabilir😍
Öncelikle nasıl bir şey ortaya çıkacak ona göz atalım.

Bitmiş hali

Elbisemizin bitmiş hali bu şekilde duruyor. Herhangi bir hazır kalıp kullanmadım. Sadece kendi tişörtümü kullanarak kalıp çıkardım. Zaten fotoğraflarda da göreceksiniz ne kadar basit yaptığımı.
Benim aslında çok fazla kumaş bilgim yok. O konuda kuzenimden yardım alıyorum. Bu kumaşı da internetten ince viskon kumaş olarak almıştım. Sanırım metresi 12 ₺ idi. Ben bu elbise için yaklaşık 1.5 metre kullandım. O da 18 liraya falan denk geliyor ve bu tarz yazlık elbiseler için çok çok ucuz bir maliyet. Şu an pek çok sitede buna benzer kıyafetler görebilirsiniz ve gerçekten 60-70 ₺ civarında...

Her neyse.. Biz elbisemizin yapımına geçelim.


✅ İlk olarak kumaşımı önce ikiye, sonra tekrar ikiye olacak şekilde 4 kat yapıyorum ve katlama yerine de üzerimde duruşunu beğendiğim bir tişörtümü de ikiye katlayarak koyuyorum.
✅ Kolsuz yapacağım için kolunu çizmiyorum, geri kalan kısmını sabunla çiziyorum. Bel kısmına çok girmiyorum ve dümdüz iniyorum.


✅ Tişörtümü kaldırıp kumaşımın kaymaması için iğneliyorum. Kumaşım çok dökümlü, kaygan bi kumaştı. O yüzden kaynamasına çok dikkat ettim.
Belki de hayatımın en çok teğelini buna atmışımdır ahahah 😅


✅ Kesiyorum ve katları açıyorum. Ön parçanın boynundan biraz daha kesiyorum. Ama kollara dokunmuyorum çünkü kalın bi omuz olmasını istiyorum ben.
✅ Etek boyunu dizinize kadar istiyorsanız yaklaşık 30 cm daha kısa yapmalısınız. Çünkü zaten bir parça daha ekleyeceğiz altına.


✅ Kumaşımızın kaymaması için bol bol teğel yapıyoruz. Normalde pervaz yaka yapıyordum. İlk kez teğelle katlayıp diktim. 
✅ Kolları ve boynunu içe katlayıp diktim. 


✅ Ben kolaylık açısından ön ve arka parçaları ayrıyken diktim buraları. 
✅ Omuzlardan ve yanlardan dikiyorum.


✅ Eteğin eninden yaklaşık 50 cm daha enli 2 kumaş daha kesiyorum. Boyunu da yine eteğin ne kadar uzun olmasını istiyorsanız o kadar yapabilirsiniz.
✅ Kumaşları birbirine dikiyorum.
✅ Düz dikişle büzgü yapıyorum. Bunun için tansiyon ayarını kullanabilirsiniz. Ben tek ipini çekerek kendim büzdüm istediğim şekilde.


✅ Büzdükten sonra elbisenin altına dikiyorum.
✅ Eteğin ucunu da katlayıp dikiyorum.
✅ İpler saçak olmaması için zikzak yapıyorum kenarları ve büzgü ucunu.


Spor ayakkabı ya da sandaletle kullanılabilir😍


Topuklu ile de çok şık bir elbise olabiliyor🤭


Beline de güzel bir hasır kemer takılabilir.

🌺

Ben aşırı sevdim bu elbiseyi.. Gerçekten pek çok giyim sitesinde 70₺ civarında satılıyor bu tarz elbiseler. Ben yapabileceğim şeylere para vermeyi sevmiyorum maalesef🤭😅 Artıııı yapmayı da pek sevdiğim için böyle şirintoş şeyler çıkıyor ortaya💕
Yapacaklara kolay gelsin❤

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder