25 Ocak 2021 Pazartesi

Film Tavsiyesi: Yesterday

 Film Tavsiyesi: Yesterday

Imdb: 6.8 Rotten Tomatoes: %63

En sevdiğiniz müzik grubunu düşünün. Şimde de dünya üzerinde onları bilen tek kişinin siz olduğunuzu… Garip geliyor değil mi? 

Yesterday’in konusu da bu. Belki de dünyada en çok bilenen ve dinlenen grup olan The Beatles’ın-Coca Cola, Oasis, sigara gibi bir çok diğer şeyle birlikte- bir anda ortadan kaybolduğu bir dünya hayal edin. Filmiminiz başrolu Jack Malik’in başına böyle bir mucize geliyor. Kendisi pek de başarılı olmayan ve müziği bırakmak üzere olan genç bir İngiliz. Bir akşam bisikletiyle dolaşırken bir otobüs tarafından çarpılıyor ve iyileştikten sonra fark ediyor ki dünya üzerinden The Beatles grubunu hatırlayan tek kişi kendisi. Ne kadar korkutucu bir dünya!  O müthiş şarkıların olmadığı bir yerde yaşamak istemezdim. Filmi izlerken kendimi Jack Malik’in yerine koydum çünkü ben de neredeyse bütün Beatles şarkılarını ezbere biliyorum. Bu şarkıları hatırlayan tek kişi ben olsaydım kendimi çok kötü ama bir yandan da çok özel hissederdim sanırım.

Film genel olarak çok eğlenceli, özellikle de bir Beatles hayranıysanız. Hiç sıkmayan bir temposu var ve harika Beatles şarkılarına eşlik etmeden duramıyorsunuz.  Filmde en beğendiğim ve duygulandığım sahnelerden biri de, genç yaşta vurularak hayatını kaybeden John Lennon’ı gördüğümüz sahneydi. Keşke hayatını kaybeden bir diğer Beatles üyesi George Harrison’ı ve halen hayatta olan Paul ve Ringo’yu da filmde görebilseydik. Bu arada internette okuduğuma göre Paul Mccartney de eşiyle birlikte kılık değiştirerek bir sinemada izlemiş filmi ve oldukça eğlenmiş. Kendisinin ünlü olmadığı bir dünyayı ekranda görmek garip gelmiş olmalı.

Siz de bir Beatles hayranıysanız ya da daha önce hiç Beatles dinlememiş ve bu muhteşem grubu tanımak istiyorsanız bu filmi mutlaka izleyin. İyi seyirler!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder