25 Şubat 2017 Cumartesi

Geziyorum: Antalya Soba Müzesi

Selamlar :)
Bu kez gezmeli tozmalı post ile geldim :) Antalya'da bir müze.. Çok ilginç bir müze ama. 

Soba Müzesi! 



Yani ilk başta çok saçma geliyor insana ya da bana öyle geldi. Soba... Müze... Ne alaka?! Ama birazcık internetten araştırınca gerçekten ilgimi çekti ve oda arkadaşlarımla gittim.
Sadece soba değil birçok şey hakkında bilgi edinebileceğiniz bir yer aslında. Ateşin bulunmasını anlatan yazılardan başlayıp çeşitli sobaları görebilirsiniz, edebiyatımızda sobanın da bir yeri olduğunu farkedebilirsiniz.
İsterseniz biraz fotoğraflarla anlatayım :)









Soba ile ilgili yazılar...







Merdivenleri çok ilginçti :) Kankilerimle bol bol fotoğraf çekildik merdivenlerde ♥







Bu soba yalancıktan yanıyordu :D Yani içine bir ses sistemi ve ışık yerleştirmişler. Yanan soba havası veriyordu. Ve gördüğünüz gibi arkada da çeşitli yazar ve şairlerden içinde sobanın geçtiği bazı bölümler verilmiş.







Bir de böyle mumdan heykeller vardı.. Sanırım mum yani, çünkü o kadar gerçekçi duruyordu ki korktum :')







Yine bir kömür
kütürdedi sobada
kayıp bir madencinin
kalbi rastgeldi
atıverdi sıcacık odada.
Makiler, Kömür, Sunay AKIN
(Bu arada müzenin en üst katında Sunay AKIN tarafından hediye edilmiş minyatür/oyuncak sobalar da vardı)









Merdivenlerin güzelliği♥♥♥








Ve yine ilginç bir şey: Arçelik'in sobası!?%&







Tabii ki bu da ilgimi çekenlerdendi♥
Arkadaki radyo!
En yakın zamanda kendime böyle bir radyo alacağım..






Ve sıcacık sobanın başında örgüsünü ören nenelerimiz/teyzelerimiz♥









Sunay AKIN tarafından hediye edilen oyuncaklardan bir kare...















Başınızı yukarı kaldırdığınızda ise lambaların bile soba borularından oluştuğunu görebilirsiniz :) O kadar yaratıcılar♥
İşte bu kadar :)
Gezmeli tozmalı postum bitti :)
Kitaplar okuyorum, örgüler örüyorum ama
çok paylaşım yapabilsem keşke :(
Instagram çıktı bloggerlık bozuldu...
İsterseniz takipleyin :P

Hadkendniziyibakn, öperler :*

DİPTEN NOT: Öğrenciye 3,5 Lira kardeşlerim :D

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder