21 Haziran 2017 Çarşamba

Okudum: Uçurtma Avcısı/Khaled Hosseini

Hey!
Yaz tatili=boş zaman=bol kitap

Kitaba puanım 10/10 !

Tatilimin ikinci kitabını bitirdim! Öyle etkileyici bir kitap ki. En sevdiğim kitaplar listesinde ilk 5e rahat girecek türden. Hiç beklemediğim sayfalarda, hiç beklemediğim olaylar. O kadar sürükleyici, o kadar içimizden birer parça koparıcı :)

Kitabın arkasında zaten çok güzel anlatılmış, eğer arkasındaki yazıya çok önem veren biriyseniz gerçekten orası bile etkileyici.



"Emir ve Hasan, Kabil'de monarşinin son yıllarında birlikte büyüyen iki çocuk... Aynı evde büyüyüp, aynı sütanneyi paylaşmalarına rağmen emir'le Hasan'ın dünyaları arasında uçurumlar var: Emir, ünlü ve zengin bir iş adamının, Hasan ise onun hizmetkarının oğludur. Üstelik Hasan, orada pek sevilmeyen bir etnik azınlığa, Hazaralara mensuptur. Çocukların birbiriyle kesişen yaşamları ve kaderleri, çevrelerindeki dünyanın trajedisini yansıtır.
Sovyetler işgali sırasında Emir ve babası ülkeyi terk edip California'ya giderler. Emir böylece geçmişinden kaçtığını düşünür. Her şeye rağmen arkasında bıraktığı Hasan'ın hatırasından kopamaz.
Uçurtma Avcısı arkadaşlık, ihanet ve sadakatin bedeline ilişkin bir roman. Babalar ve oğullar, babaların oğullarına etkileri, sevgileri, fedakarlıkları ve yalanları... Daha önce hiçbir romanda anlatılmamış bir tarihin perde arkasını yansıtan Uçurtma Avcısı, zengin bir kültüre ve güzelliğe sahip toprakların yok edilişini aşama aşama gözler önüne seriyor.
Uçurtma Avcısı'nda anlatılan olağanüstü bir dostluk. Bir insanın diğerini ne kadar sevebileceğinin su gibi akıp giden öyküsü..."

Gerçekten harika, muhteşem bir olay dizisi... İki arkadaş arasındaki sevginin -tek taraflı da olsa- ne kadar büyük olabileceği beni çok şaşırttı. Bu kadar olmamalı dediğim kısımlar oldu. Mesela Emir'in kimseye söyleyemedikçe içinde büyüttüğü, şahit olduğu olay öyle acı ki... Kitapta pek çok yerde içim acıdı, sanki yüreğimden bir parça koparıp aldılar. Hasan ile babası evden giderlerken öyle üzüldüm ki bir an kitaba girip bütün olayları değiştiresim, her şeyi anlatasım geldi. Sanırım 4 yerde gözümden yaş akmıştı.


Uçurtma Avcısı, iki defa ödül kazanmış, Bestseller listesine girmiş bir kitap. Okurken sürekli acaba filmi var mıdır, yoksa mutlaka yapılmalı diye düşündüm sürekli. Biraz önce baktım 2007'de yapılmış film. Kitabı okuyup filmi izleyince insanlar genellikle filmi beğenmezler :) Çok kararsızım izleyip izlememek arasında... 7.6  IMDb puanı almış. İzlemekten vazgeçtim, birkaç kötü yoruma denk geldim, büyüsünü bozmayayım kitabın :) Ama izleyen olursa ya da izlemiş olanlar yorumda belirtebilir :)

"Yeniden iyi biri olmak mümkün."

Kitabın sonun mutlu mu bitti mutsuz mu emin değilim. Bana göre mutsuz bitti. Hatta kitabın ortalarında bitti... Kafama yedim sanki o darbeyi, sonra da toparlanamadım.


Anlatamıyorum kitabı, öyle güzel işte :) Mutlaka ama mutlaka okumanızı tavsiye ederim. Özellikle de benim gibi Doğu'yu anlatan kitapları seviyorsanız.

---

Şimdi Bir Çay Kaşığı Toprak ve Deniz adlı yeni bir kitaba başladım. Antalya'da fuardan almıştım çok uygun bir fiyata. Bu da İran'ı anlatan bir kitap. Daha önce de Mevsim Hep Sonbahar adlı İran ile ilgili bir roman okumuştum. O da çok güzeldi gerçekten. Tavsiyeler arasında :)

---

Diğer tavsiye romanlar:

Kürk Mantolu Madonna-Sabahattin Ali
Aşk-Elif Şafak
Leyla'nın Evi-Ö. Zülfü Livaneli

---

Size iyi okumalar♥
Kaçtım ben:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder