15 Haziran 2017 Perşembe

Okudum: Aşka Yolculuk 1/Veysel Karani

Selamlar! İnternetten pek fazla kitap almazdım, hatta sadece bir arkadaşım alıyorken ben de sipariş etmiştim. Bir gün internette kitaplara ve fiyatlarına bakarken denk geldim. Dini kitap okumak nedense çok ilgimi çekmezdi. Daha doğrusu tarihi kitaplar beni sıkıyor. Belki daha önceden dini bir kitap okumadığım için bana tarihi geliyordu, bilmiyorum. Ama bu kitabı almak istedim. Üzerindeki yazıydı asıl dikkatimi çeken ve bende merak uyandıran şey:

Allah, annesini mutlu edene Peygamber'in hırkasını giydirir.




Bu söz ilgimi çekti ve konusunun anneyle alakalı olabileceğini düşündüm. Nedense hiç yorumlara bakma ihtiyacı da duymadım ve hemen sipariş ettim. Bu dediğim Nisan ayında oluyor tabi :) Okumak şimdiye kaldı.

Eğer size de dini kitapları okumak sıkıcı geliyorsa bu gerçekten tavsiye edebileceğim bir kitap! Çünkü biyografi şeklinde yazılmış. Veysel Karani'nin nasıl peygamber aşkıyla yanarken annesini de bırakıp gidemediğini anlatıyor. Aslında seviyorum bu tarz kitapları. Yani yaşamış bir kişi üzerinde hayatını hikayeleştirerek anlatıma sahip olan kitapları. Daha önce de Elif Şafak/Aşk kitabını okumuştum. O da bu tarz. Onun hakkında yazdıklarımı da görmek isterseniz: Elif Şafak/Aşk.

Çöl... Bakmayın un ufak kumlar denizi olduğuna. Çöl benim hem yuvam, hem tarihim, hem yüreğim, hem de hikayemdir.

Kitap çok akıcı bana göre. Okumaya başladığım gün TV'de "Allah'ın Elçisi: Hz. Muhammed" filmi vardı. Onu da izleyince okumak daha keyifli geldi. Çünkü bazı olaylarda iki farklı gözden görülenler anlatılıyor. Bu arada filmi de tavsiye ederim. 7 yılda çekilmiş olmasının dışında Hz. Muhammed'in hayatının 12 yaşına kadar olan kısmı konu edinmesi ilgi çekici. Kitaba dönersek; Veysel Karani ismini duymuştum ama hiç merak etmedim. Onun nasıl peygamberimizi görme aşkıyla yanmasına rağmen O'nu hiç görememiş olması çok üzücü. Ama bir yandan da Kur'an-ı Kerim'in ayetlerini ezbere bilmesi, İslamiyet daha yeni yeni yayılıyorken Veysel Karani'nin din olarak İslam'ı seçmesi, namaz kılmayı öğrenmesi o kadar ilginç ki...

Eğer gidemiyorsanız, bir karışlık yol bile çok uzundu.

Benim gözümden yaş akıtan sayılı kitaplardan birisi oldu Aşka Yolculuk. Veysel Karani'nin görme engelli annesini yalnız bırakıp peygamberimizi ziyarete gitmesi ve yolda karşılaştıkları...

Yorulmadan dinlenmenin tadını asla bilemezsin. Tıpkı, hayrı anlayabilmek için önce şerri yaşamak gibi. Sağlığı anlayabilmek için, hastalığı çekmek gibi. Varlığın ne olduğunu bilmek için yokluğu yaşamak gibi.

Bu arada yazarın başka kitaplarına da baktım. Aşkın Gözyaşları isimli bir seri var. Onlar da aynı tarz sanırım. Çünkü Kimya Hatun ve Şems-i Tebrizi isimlerini görmüştüm. Yakında onları da alıp okumayı düşünüyorum.

Eğer içinde Allah aşkı yoksa, bir ömür bir gecede kadar bereketsizdir. Eğer içinde Allah aşkı varsa, bir gece bir ömür kadar bereketlidir. Kadir Gecesi'nin bin aydan hayırlı olmasının anlamı da budur.

Kadınlara iftira atmaktan uzak durun. Onları fitne sebebi olarak görmeyin. Fitne kadının yüzünde değil, fitne erkeğin gözündedir.

İyi okumalar♥




















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder