26 Mayıs 2014 Pazartesi

Saç Bakımı

Merhabalar :)
Uzun zamandır üzerinde düşündüğüm
bir konuydu bu.
Ee yaz da geliyo dedim yazayım ben de :)

Bileniniz vardır bilmeyeniniz vardır; 
bacım benim saçlarım uzun tamam mı? 
Bi de düz.. İşte benim yapabileceğim pek bi'şey kalmıyo.
Şimdi diyeceksiniz "ee sen
ne anlarsın bakımdan" diye. 
Bi yerde o da doğru ama ben 
kendi saçıma nasıl bakıyorum, niye kırılmıyor 
ya da nasıl uzattım bir bakalım.

Hee.. Bi de öyle marka tanıtımı
falan da yapmicam ;)



Şimdi başlayayım.
Saçlar neden dökülür?
Öncelikle kafanıza taktığınız bir şeyler vardır.
Mutlaka..
Sıkıntı yapmayın fazla :)
Saç kendini doğal olarak yeniler.
Tiroid bezinin fazla ya da az çalışmasından
ötürü de dökülebilir.
Saçlarınızı birkaç gün taramaz ve 
sonra tararsanız da çok
döküldüğünü göreceksiniz. Çünkü
normal olarak dökülen saçlar kafanızda birikir 
ve bir taramada çıkmış gibi gelebilir size.
-Öyle bakmayın! Evde olduğum zamanlar saçlarımla
ilgilenesim gelmiyo-
Hıı.. Aklıma geldi.
Bir de bazıları banyoda saçlarını taramazmış.
Aslında doğru olan bu diyorlar ama
ben banyoya girmeden önce açıyorum saçımı tarayarak.
Sonra banyoda ıslakken tarıyorum. 
Çünkü çıktıktan sonra açılmıyor saç ve
kopararak taramak zorunda kalıyorum.
Islakken taramak bana göre daha az kırıyor saçı.


Saçlar nasıl uzar?
Anacım önce maşayı düzleştiriciyi bi kenara koy.
Bigudi kullan!
Çünkü en çok onlar kırıyor saçı.
Ya da çok kullanmıyosan yani ayda 2-3
kez kullanıyosan çok etkilemez bence.
Kurutma makinesi de saçı kıran etken.
Bırak kardeşim önemli bir işin yoksa kendi kendine 
kurusun saçın.
Bak yukarıdaki abla makine kullanmamış sanırım :)


Ne yapmalı?
Saçınızda aynı markanın şampuanı ve
kremini kullanın.
Krem saçı yumuşatır, saçın
daha parlak görünmesini sağlar. Kullanmanızı
 tavsiye ederim.
Ayrıca bunların yanında bakım yağı da kullanabilirsiniz.
Arkadaşımdan biliyorum; yılan yağı kullanmıştı.
Saçın uzamasını ve beslenmesini sağlıyor.
Biraz kötü bir kokusu var :/
Saçınıza topuz modellerini çok sık yapmayın.
Hafta da 2-3 kez yıkayın.
Hatta arada bırakın kalsın öyle 4-5 gün 
yıkamadan -mesela yazın, tatilde, boşken-.
Iyyy olur mu yaa!! demeyin. Çünkü saçın kendi yağıyla da 
beslenmesi iyi bi'şey :)




Bu kadar aklıma geldi şimdilik canlar :)
Aklıma geldikçe yine not düşerim altına.
Yanlış olmasın bunlar hep benim fikrim. Tabi bazı noktalarda 
araştırma yaptım ama yanlışım olursa 
uyarın ;)
Haydi görüşürüz başka bi postta :*
Hobimsiyle Kalın :)





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder