8 Haziran 2016 Çarşamba

Antalya Serüveni Part I: Anıtkabir Gezisi, Antalya Aquarium, Okul Boyama Etkinliği

merhaba arkadaşlar :)
üniversite hayatımın 2. yılı da bitti...
geldiğim günü dün gibi hatırlıyorum.
alışmak. 
yurtta kalmak.
memleket.
vize. final. bütünleme.
bunlar son 2 yılda en çok kullandığım kelimeler listesinde :)
geldiğimde nasıl alışacağıma üzülürken şimdi de nasıl alışamayacağıma üzülüyorum,
arkadaşlarımdan ayrılmaya.
neyse ki daha 2 yıl var ♥
gelelim bitirdiğimiz yıla.
çok gezdim, çok yoruldum, çok çalışmadım 
-çünkü bir öğrenci vize final haftasından bir hafta önce çalışmaya başlar bildiğiniz gibi- 
ama her türlü eğlendim.
çok eğlendim hem de :)
♥ bir çok yeni arkadaş edindim.
♥ bir çok yer gezdim.
♥ bir çok kitap aldım.
♥ bir çok fotoğraf çektim.
♥ bir çok çay içtim :D eskiden yarım çay bardağı içerdim, artık 3 :)
öyle geçti tüm yılım.
bu postta da neler yaptım özetlemek istiyorum.
ama özet de bayağı bir uzun süreceği için birkaç partlık bi post olacak :)
isterseniz başlayalım


ankara gezisi
ilk olarak ankara'dan başlıyorum.
önceki postlarda Gastronomi Topluluğu'na katıldığımdan bahsetmiştim.
bu, topluluğun düzenlediği bir geziydi.

burada Atatürk'ün kullandığı makam arabaları ve bir tekne var.




bu alttaki bayrak direğinin aslında değiştirilmiş hali. 
asıl olan hemen alt tarafında yatay şekilde duruyor.
bir de hikayesi var:

1937’de Amerika’ya yerleşen Makedonya doğumlu Nazmi Cemal, Bronx’ta sancak direkleri üreten bir fabrikanın sahibiydi. Atatürk için Anıtkabir inşa edildiğini duyunca dünyada eşi benzeri olmayan bir bayrak direği yapmak istedi. 1945’de önce New York Büyükelçisi Münir Ertegün ile görüştü sonra Başbakan Şükrü Saraçoğlu’na bir mektup yazarak isteğini iletti.

İsteği kabul gören Nazmi Cemal, o tarihte 100 feet olan en uzun bayrak direğine 10 feet ekleyerek 33.53 metre uzunluğunda tek parça ve 5 ton ağırlığında bir bayrak direği yaptı. Büyükelçi Münir Ertegün 1946’da Amerika’da vefat edince naaşla birlikte, devasa bronz bayrak direği New York Limanı’nda düzenlenen bir törenle Missouri Zırhlısı’na yüklenerek Türkiye’ye gönderildi.
Gönderdiği bayrak direğinin ucundaki ay yıldızı 22 ayar altın yaprakla kaplayan Nazmi Cemal, ayrıca 6x3.6 metre boyutunda bir de Türk bayrağı yolladı. Cemal, 20 yıl boyunca bayrak direğinin bakımını da yaptı.

(alıntıdır.)





burası anıtkabir'den görünen ankara.


antalya aquarium
bir sürü balıkların arasında da gezdik.
indirim vardı gittiğimiz sıralar.
duyar duymaz koştuk biz de :)
çeşitli denizlerden getirilen suyun içinde, o yerlerde yetişen çeşitli balık türlerini gördük.
kimi karadeniz'den, kimi kızıldeniz'den, kimi atlas okyanusu'ndan...
köpek balığından yengece kadar farklı türde balık.
eğer antalya'ya yolunuz düşerse uğramadan gitmeyin derim.



bu altta gördüğünüz balığın içi dışı bir!
bildiğiniz şeffaf :)
ben o kadar şaşırdım ki görünce :)
internetten biraz araştırma yapayım dedim ama bir sürü balık türü çıktı transparan olan.
acaba organları var mı?
eğer sizin herhangi bir bilginiz varsa yorum atarsanız sevinirim ☺


bu alttaki de çok ilgimi çekmişti. 
sanırım taban balığı diye geçiyor ismi.
iki gözü de aynı tarafta.



bu arada, akvaryumun içinde bir de dünyanın en uzun
tünel akvaryumu bulunuyor.
131 metreydi galiba.



bu da arkadaşlarımla benim giriş biletlerimiz, hatıra ♥


okul boyama etkinliği
TEGV'i bilenleriniz vardır.
türk eğitim gönüllüleri vakfı.
ve önemli bir parçası da antalya'da.
TEGV'in gezici öğrenim birimlerinden birinin düzenlediği 
okul boyama etkinliğini duyduk.
 biz de yardımımız dokunsun istedik ♥






eveeeet ☻
bu partımızın sonuna geldik.
sonraki postlarda diğerlerini de paylaşacağım.
gününüzün güzel geçmesi dileğiyle ♥
hobiyle, hobimsiyle kalın ♥
sevgiler ♥

Takip için:

dipidip not: II. partımızı da yazdık efenim.














2 yorum:

  1. Ne güzel tertemiz bir blogun var harika yerlerde gezmişsin inşallah okulunu bitirir hayal ettiklerine kavuşursun .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim güzel yorumunuz, güzel dileğiniz için ♥ İnşallah ♥

      Sil