16 Nisan 2018 Pazartesi

Okudum: Posta Kutusundaki Mızıka

Selam Okur!
Filmin ismi ne kadar güzel değil mi? İnsanı hayalden hayale sürüklüyor resmen :)
Hayır! Çünkü bu bir film değil, kitap.


Yine çok güzel bir kitapla geldim♥
Arkadaşımın tavsiyesi üzerine alınacaklar listeme ekleyip, uzun zamandır almaya fırsat bulamadığım bi' kitaptı kendisi. Nihayet aldım ve bir çırpıda bitti.

A. Ali Ural - Posta Kutusundaki Mızıka

O kadar naif bir kitaptı ki... Çok fazla yerin altını çizdim.
Anlatımı sade ve çok akıcı. Hemencecik bitirebilirsiniz... Ben bitirdim ama içimde garip bir his kaldı. Sanki daha bitmemesi gerekiyordu, tadına bakmışım gibiydi☺ Önümüzdeki yıllarda tekrar okunması gerekenlerden birisi oldu.

"Bir dostluk kaldı!" diye bağırıyor pazarcı, tezgahındaki meyveler için. "Bir dostluk kaldı!" Bir dosta yetecek kadar, demek istiyor. Az kaldı, demek istiyor. Ben önce bu cümleyi, "Dayanacak bir dostluk kaldı," diye anlıyorum. Sonra "Bir dostluk kaldı mı?" diye soruyorum. Pazarcı "Bir dostluk kaldı!" diye bağırıyor.

Kitap bölümlerden oluşuyor. Yazar her bölüme hatta her paragrafa "Sevgili Dost" diye başlıyor... Arkadaşına yazdığı mektuplar bunlar, sen de içinden al bi'şeyler işte kendine :) Çünkü biraz da kişisel gelişim havasında.
Kimisine sıkıcı gelebilir sürekli "Sevgili Dost" diye tekrar etmesi ama ben çok sevdim. O sözü her okuduğumda bana hitap ediyormuş gibi hissettim.

Sevgili Dost!
Bu sabah kuş sesleriyle uyandım. Ne güzel değil mi? Hayır, güzel değil! Açık penceremden ok gibi dalıp yastığıma saplanan karga sesleriydi.Kuş sesleri dediğimde aklına asla karganın gelmediğini biliyorum. Bu, karganın da bir kuş türü olduğunu bilmeyişinden değil, karganın türünün en önemli özelliği olan güzel bir ötüşten mahrum oluşundan elbette. Yüzümü yıkarken acaba diyordum; acaba türümüzün en önemli özelliklerini taşıyor muyuz? Hareketlerimiz ve sözlerimiz nerelere saplanıyor? Acaba insan denince hatırlanıyor muyuz?


Arka kapağında yazan metin bu. Eğer arka kapaklara değer verenlerdenseniz eminim ki böyle güzel bir metni okuduktan sonra devamını isteyeceksiniz :)
Kitap 206 sayfadan oluşuyor, içinde resim yok. Muhtemelen sürekli okuduğunuzda 1-3 günde bitirirsiniz. Ama sürekli okumanızı tavsiye etmem, çünkü bitmesi üzücü :(

Sevgili Dost,
Sen lazımsın bana ve önemlisin hadiselerden. Çünkü büyük bir olaydır dostluk.
Çok büyük.


Eğer doğum günü yaklaşan bir arkadaşınız varsa -benim gibi- en yakın zamanda alıp hediye edebileceğiniz bir kitap. -hayır, hayır ben kendime aldım zaten- -ya hayır hediyeye gerek yok diyorum size- -off iyi tamam şapşik ya-
Gerçekten tam hediyelik kitap yazmış Ali Ural. Bu arada, yazarın okuduğum ilk kitabı bu. Daha önce de fazla duymamıştım zaten ama çok kitabı, denemesi ve şiirleri varmış. ekşisözlük'te birisi "basit gibi görünen olayları şık cümlelerle izah etme üstadıdır." yazmış Ali Ural için. Evet! İşte aradığım tanım!
O kadar çok alıntı yapmak istiyorum ki... Galiba tüm hepsini yazıcam♥

Ah, vefa! İnsan türünün en önemli özelliklerinden biriydin sen. Acaba türümüzün başka hangi özelliklerini kaybettik, acaba hangi özelliklerini taşıyoruz?

Sevgili Dost,
Eğer yeryüzündeki bütün elleri bir masanın üzerine koysalar, ellerini bulabilirdim onların içinden.

İşte bu kadar♥
Okunması aşşşırı tavsiye!
İyi okumalar:) Yorumlarınızı bekliyorum♥


















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder