9 Aralık 2018 Pazar

Örgü: Altıgen Hırka Yapımı

Selamlar herkese!
Pinterestten resmini görüp tarifini kendi kendime çıkardığım altıgen hırkamın sayılarını burada sizlerle paylaşmak istedim. Hırka çok ilgi gördü, hiç bu kadarını beklemiyordum açıkçası :)
Video olarak yapımını Hobimsiblog Youtube kanalımda bulabilirsiniz. (Renkli yazıya tıklayarak ulaşabilirsiniz.)
Not: Tarifin orijinali Make and Do Crew adlı bloga aittir. Ben sadece ordan esinlenerek ördüm.
Orijinal tarif için: https://makeanddocrew.com/



Gelelim malzemelere:
  • Alize Diva (taba rengi-36 numara) - Ben 36 bedenim, yaklaşık 600 gr ip gitti. Eğer 38-40 beden iseniz 7-8 ip gidecektir.
  • 2.5 mm tığ
Yapımına sihirli halka yaparak başlıyorum.



  • 1. sıra: 5 zincir çekiyoruz. 3 tane ikili tırabzan yapıp 2 zincir çekiyorum. Bu 3 tırabzan 2 zincir kısmını 5 kere tekrarlıyorum. En son 2 tane ikili tırabzan yapıp en baştaki 5 zincirin 3.'süne ilmek kaydırma ile bağlıyorum.













  • Sihirli halkamın ipini çekip iyice sıkıyorum.














  • 3 zincir çekerek üst sıraya geçiyorum.










  • 2. sıra: Üst sıraya geçerken 3 zincir çekip aşağıdaki her tırabzanın üzerine denk gelecek şekilde ikili tırabzanlar yapıyorum. Köşe boşluklarında boşluğa 4 tane ikili tırabzan. arasında 2 zincir yapıyorum. !!! Burada dikkat edilmesi gereken en önemli kısım!!! Köşe boşluklarından sonraki ilk tırabzanımı ilk deliğe yaptığımdan emin olmalıyım. Çünkü öyle değilse yaptığım artırma boşa gidecektir ve hırka yerine paspas örmüş olurum :)





  • Yandaki fotoda görebilirsiniz. Her ilmeğe ikili tırabzan yapıyorum ve köşelerde önce boşluğa 2 tırabzan, sonra 2 zincir, daha sonra tekrar 2 tane ikili tırabzan ve yine her ilmeğe. Sıra bitene kadar böyle devam.





  • Yandaki fotodan da gördüğünüz gibi köşedeki artırmamızı yaptım. Sonrasında ilk tırabzanımızı alttaki ilk tırabzanın üzerindeki ilmeğe yapıyorum. Burayı kaçırdığım an yaptığım artırma boşa gidiyor ve örgüm paspas gibi açılıyor.














  • Sırayı bitirince yine ilmek kaydırma ile birleştiriyorum.










  • 3. sıra: Bu sıramız diğer ikisinden farklı olacak ve bundan itibaren sürekli bu iki modeli her sırada değiştirerek öreceğim. Bu sıramız delikli olan kısım. 2. sırayı ilmek kaydırma ile birleştirdikten sonra 4 zincirle yukarı çıkıyorum.

  • Daha sonra hemen yanındaki ilmeği atlayıp bir sonraki ilmeğe üçlü tırabzan yapıyorum. Peki neden üçlü tırabzan? Çünkü ben ikili de denedim ama delikler çok ufak geldi gözüme o yüzden biraz büyük olması açısından böyle yaptım. Tamamen gözüme daha güzel hitap ettiği için. Yani delikli sıralar üçlü, dolu sıralar ikili tırabzan olacak. (Bazı hırkalarda hepsini ikili tırabzanla yaptım, o şekilde de olur)
  • Bu şekilde bir ilmek atlayıp diğerine yaparak örüyorum. Her tırabzanımın arasında ise 2 zincir çekiyorum.









    • Bu sıranın köşelerine gelirsek:
    • Yanda da gördüğünüz gibi son ilmeği de yaptıktan sonra boşluğa 1 tane üçlü tırabzan, sonra 2 zincir, daha sonra yine boşluğa üçlü tırabzan yapıyorum.
    • Ve ilk ilmekten başlayarak örmeye devam ediyorum.







    • Gördüğünüz gibi daha küçücük bir parçayken bile kıvrılmaya başladı. Bu çok normal çünkü en sonunda katladığımda "L" şeklini vereceğim ve bir ucu kol bir ucu da sırtımızın ve önümüzün yarısı olacak.






    • Eveeet! Yukarıda anlattığım şekilde 36-38 beden için 30 sıra örüyorum. Sonrasında bu parçayı bir kenara bırakıyorum ve 2. parçaya geçiyorum. Aynı şekilde onu da 30 sıra ördükten sonra her iki parçaya da "L" şeklini verip, yan yana güzelce yere seriyorum.
    • "L" şeklini nasıl verdiğimi izlemek isterseniz BURAYA tıklayıp izleyebilirsiniz. 





    • Yanda da gördüğünüz gibi yere serdim. Sonrasında sırt ve alta denk gelen kenarlarını buldum ve o iki kenara fazladan 6 sıra daha ördüm. Her iki parçaya da aynı işlemi yapıyorum.









    • Fazladan 6 sırayı da ördükten sonra yanda parmağımda gösterdiğim sırt kısmından iki parçayı birleştiriyorum. 
    • Nasıl birleştirdiğimi izlemek isterseniz BURAYA tıklayarak ulaşabilirsiniz.






    • Yanda elimle gösterdiğim kısımdan git-gel yaparak yaklaşık 20 sıra uzatıyorum hırkamı. İsterseniz daha uzun yapabilirsiniz.














    • Kolları da gösterdiğim kısımdan sırtı birleştirdiğim teknikle birleştiriyorum.














    • Gösterdiğim yerden döne döne kol boyuma göre uzatıyorum.







    • Ben yaklaşık 19-20 sıra daha ördüm dönerek. Sanki bir silindir yapıyormuş gibi örüyorum. Sıra bitince üst sıraya geçiyorum 3 zincirle.













    • Üst sıraya geçtiğim kısımları dikkatle yapıyorum ki çok göze batmasın. Çünkü kolda olacağı için kötü görünebilir.









    • Bilek için en son sırayı yaptıktan sonra tek seferde bilek genişliğimde yarım tırabzanla topluyorum. Manşet için dönerek 8 sıra yarım tırabzan yaptım.
    • TAVSİYE: Tek seferde toplamadan öncesi son sıranın delikli olmasına dikkat ediyorum. Çünkü toplarken sıkışma olacağı için o sırada toplamak daha kolay olacaktır.
    • Bileklerin yapımını izlemek isterseniz BURAYA tıklayabilirsiniz.












    • Cep için de aynı modelin 4 köşelisini yaptım.















    • Son olarak cepleri dikiyorum ve tüm hırkanın çevresini yarım tırabzanla dolaşıyorum.









    • Bu hırkayı Giresun'da yaşayan birisi için ördüm. O sırada yazıya dökmek fikri geldi aklıma ve örerken fotoğrafladım. Mutlaka eksikleri vardır. Zaten daha önce de Hobimsiblog Youtube kanalımda yapım videosunu paylaşmıştım. Renkli yazıya tıklayarak ulaşabilirsiniz.
    • Ve tabii ki sipariş vermek isterseniz Hobimsiblog Instagram adresimden iletişime geçebilirsiniz.
    • Örmek isteyenlere kolay gelsin şimdiden♥ Biten hırkalarınızı benimle paylaşmayı ve instagramda ekiketlemeyi unutmayın♥
    • Hepinizi öpüyorum♥

    Bana ulaşabileceğiniz adresler:

    Instagram: Hobimsiblog

    Pinterest: Hobimsi

    Youtube: Hobimsiblog







    Hiç yorum yok:

    Yorum Gönder